|
De functie
De Juridisch Secretaresse beheerst de algemene vaardigheden van de secretaresse en heeft daarnaast kennis van een aantal specifieke aspecten van het werken op advocaten-, notaris- en makelaarskantoren. In dit werk beweeg je je in de wereld van het recht. Je hebt dan kennis nodig van rechtsregels en rechtsbetrekkingen. Daarnaast moet je in praktische zin weten volgens welke procedures je werkt.
Hoe zit het Burgerlijk Wetboek in elkaar en wat zijn de regels van bijvoorbeeld erfrecht? Waar vind je jurisprudentie over een bepaald onderwerp? Wanneer wordt welke akte gepasseerd? Hoe maak je voor een nieuwe cliënt een dossier aan en zet je een zaak ‘op de rol’? In de modulen Juridische Kennis en Juridische Vaardigheden leer je zowel de theorie als de praktijk voor het werk op een notaris- of advocatenkantoor. En natuurlijk kun je de kennis ook in veel andere branches goed gebruiken, waar het recht een rol speelt (verzekeringskantoren, deurwaarderskantoren, gemeenten, enz.).
Heb je het diploma Juridisch secretaresse van Examenbureau LSSO behaald, dan heb je een geweldige basis voor een baan!
De examens
Klik op hier voor informatie over de onderdelen waarvoor je examen moet doen om dit diploma te behalen. Om een proefexamen in te zien klik je in het hoofdmenu op de knop ‘PROEFEXAMENS’.